Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Arlin in 't veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

07 Mei 2013 | Indonesië, Ubud


Hallowa,

Vanmiddag om 14:00 uur ben ik dan vanuit Kuta vertrokken naar Ubud. De weg alleen al is leuk! Omdat dit rond spitsuur was, nam mijn chauffeur een iets andere route waardoor je meer ziet dan gebruikelijk. Wat leuk was, is dat je eerst door een klein dorpje heen rijdt waar ze alleen maar steenhouwen. Een tijdje later kom je door een dorpje waar ze alleen maar zilver- en goud smids hebben. En weer even later net voor je Ubud echt binnen bent, ook nog langs een houtbewerkers plaatsje waar ze echt alles met de hand maken.

Tijdens de rit heb ik ook nog even een uitstapje gemaakt naar de Pura Samuan Tiga (Tempel van de ontmoeting van de drie). Dit lag op onze route en is een van de oudste tempels van Bali.

En toen kwam ik aan in Ubud! Mijn hotel was wat moeilijk te vinden, maar hebben we met behulp van wat 'locals' kunnen bereiken. Dit was toevallig net een maandje geleden overgekocht door een Nederlands stel, dus kon gewoon op z'n Nederlands inchecken. Echter was er wel een klein "probleempje", ik had geboekt via www.agoda.com, maar schijnbaar kwam er een dubbele booking bij hun binnen. Ze legde mij uit dat ze bezig waren met het samenvoegen van bepaalde online booking aanbieders. Nu hadden ze dus geen kamers vrij, máár!!, ze hadden voor één avondje een alternatief. Ze vroegen of ik er bezwaar tegen had om met iemand een 4 persoons huisje te delen (boven en onder verdieping). Dus ik had wel mijn eigen kamer, maar we delen dan de badkamer. Nah, daar had ik geen bezwaar tegen.. kreeg wel nog een gratis drankje (avocado juice met chocola was mijn keuze) opdat ik niet mijn eigen kamer had. Morgen ochtend om 11:00 uur hadden ze wel een kamer vrij waar ik dan in kon. Ik slaap als het ware in de woonkamer op de begane grond, waar 2 bedden staan en waar je dus doorheen loopt om en naar de badkamer te gaan en om het huisje in en uit te lopen. Ah fijn, ben allang blij dat ik iets gevonden heb voor nog geen 10 euro per nacht.
Mijn roommate is trouwens een dame uit New York die ook alleen reist. Daar heb ik ook even kennis mee gemaakt en toen ben ik even na wat rondgekeken te hebben een hapje gaan eten.
De sfeer is anders in Ubud dan in Kuta.. het is iets gemoedelijker. Niet constant mensen die aan je hangen of vragen of je iets wil huren of een taxi wil. Hier staan de taxi chauffeurs met een bordje in hun handen waar de tekst op staat: 'Taxi', die ze omhoog houden als je langsloopt. Wat ik wel mis hier zijn de warung's zoals je die in Kuta veel ziet. Her heb je meer wat luxere restaurants, maar ik denk dat als je beter zoekt ze wel te vinden zijn.

De komende dagen ga ik hier in de omgeving leuke dingen bezichtigen.

Wordt vervolgd...

Foto's vindt je hier:
https://plus.google.com/photos/108889237889409894825/albums
(Selecteer bovenstaande link, kopiëren en plakken op je navigatiebalk)

Groetjes!!!

  • 07 Mei 2013 - 23:51

    Ron:

    Hoi Arly,

    Ja, die (avocado juice met chocola was mijn keuze) tja, das was toentertijd ook de keuze van Roy en mij.
    en vooral in Ubud in die werkplaatsjes durven vertoeven en geduldig toezien hoe men de mooiste voorwerpen uit hout weet te snijden. Vooral ook kretek om uit te delen meenemen, verlaagt drempels.

    groetjes, je Pa.

Tags: Ubud, Reizen, Arlin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Indonesië

18 april t/m 17 mei Indonesië

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2013

Padang Bai

07 Mei 2013

Ubud

01 Mei 2013

Kuta, Bali

27 April 2013

Indonesië

21 April 2013

Kuta & Tanah Lot
Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 26104

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: