Hong Kong dag 3 en Indonesie - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Hong Kong dag 3 en Indonesie - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Hong Kong dag 3 en Indonesie

Door: Dhr D.A. in 't Veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

20 April 2013 | Indonesië, Kuta

Halloo beste mensen,

Het is even stil geweest.. Ik als enige in het hotelcomplex schijnt weer geen internet verbinding te kunnen maken. Heb alle instellingen geprobeerd.. aan het signaal ligt het ook niet. Ik ben radeloos. Zit nu in een internet cafe waar de airco niet zo goed schijnt te werken want het is hier kapot heet.

Even een update over de afgelopen dagen:
In de avond van 16 op 17 april ben ik nog uitgeweest in Hong Kong. Om de 100 meter werd er mij weed,hasj en cocaine aangeboden en ook vaak een massage..Al deze verleidingen heb ik kunnen weerstaan. Ook ben ik nog een 21+ bar ingeweest voor mij 21e. Tegen 4 uur lag ik in bed en werd ik dus in de middag rond 13:30 wakker. Het regende al vanaf een uurtje of 13:00 u tot in de middag rond 17:00 was het droog. Ik ben tijdens de regenbui maar door overdekte winkelcentra's heengelopen en na de regen ben ik nog even het grote Kowloon park doorgeweest om deze ditmaal helemaal te ontdekken (mooi hoor haha)! rond 18:00u verzamelde zich een groep in een soort park huisje (Tai chi huisje, zoals ik hem noem) Daar begonnen ze dan ook gezamenlijk Tai Chi te beoefenen, hier heb ik een uurtje bijgezeten, ben toen wat gaan eten en heb toen een poging gewaagd om te slapen. Maar je raadt het al, als je net 5/6 uur wakker bent is dat geen doen. Ik heb de hele avond wakker gelegen en geprobeerd te slapen. Om 06:30 uur s' ochtens heb ik mij uitgecheked en ben ik met de bus naar het vliegveld gegaan.

Op het vliegveld had ik het probleem bij het inchecken dat ik niet kon aantonen dat ik op doorreis ging of een retourticket had. Dus wou ik het op mijn mobiel laten zien, maar net daar had ik geen wifi verbinding.. ze stuurde mij naar een loket zodat ik daar in kon loggen en het uit kon printen. Ik had niet zo heel veel tijd meer, dus ik dacht sh*t.. Het zou je maar gebeuren. Dus ik daar z.s.m heen gelopen (rennen gaat niet vanwege mijn knie) Kom daar aan.. Nee wij doen dat niet, jij moet daar wezen.. nog verder weg kom ik bij een service desk waar een flinke rij stond. Ik kroop gauw voor en zei dat ik snel iets wilde uitprinten. Nee dat kan niet.. Waar wel? nergens.. Ah lekker, sta je daar te stressen. Ik had nog 5 minuten dus ik haast mij terug naar de incheckbali en zeg dat ik geboekt heb en ze misschien mijn vluchtnummer kunnen natrekken. De gebrekkig Engelssprekende dame haalde er iemand bij en samen zijn we er uitgekomen.. Maar zo zie je maar. Ik dacht, zou wel niet nodig zijn om dat uit te printen, kan het toch op mijn mobiel aantonen. Een les geleefd is een les geleerd.

Aankomst in Bali!!!
Ik had in die vlucht van iets langer dan 4 uur, een uurtje kunnen slapen en het voelde net alsof ik uitgeslapen was. Ik kwam fris het vliegtuig uit vol energie. Na enige moeite kwam ik bij mijn baggage en toen ik die uiteindelijk had kon het dan eindelijk beginnen! Ik liep naar buiten en kreeg gelijk een klap van het tempratuur verschil. In Hong Kong was het warm, maar niet zo warm! Al snel zag ik Opa en Oma staan en zijn we met een taxi naar het hotel gereden. Aangekomen in Kuta in het hotel Bakung Sari kreeg ik een welkomstdrankje en heb ik gelijk een paar belangstellende mensen leren kennen.. HIJ IS ZO LANG!! Tja dat hoor ik vaker haha. Die dag nog lekker gegeten en daarna was het voor mij genoeg geweest voor die dag. Ik heb geslapen als een roos.

De volgende dag wat verkend en lekker aan het strand gezeten. Het eten in die kleine tentjes (Warung's) is overheerlijk en kost geen drol. Voor een goed vullende maaltijd, de mensen die mij kennen weten dat ik goed eet, betaal je omgerekend 2 of 3 euro inclusief drankjes. 's Avonds nog rondgekeken en wat slippers gehaald. Wel heel Kuta afgezocht om slippers te vinden groter dan maat 43 haha. Voor de mensen die denken: Hey ik wil nog iets kleins hebben uit Indonesie.. bijvoorbeeld: namaak beats by dre (8 euro ofzo) stuur mij een sms of email: 06 15 26 89 94 / Arlinveld@hotmail.com

Vandaag ben ik hier naar de kapper geweest, voor 2 euro ben ik weer helemaal fresh en straks weer lekker naar het stand. Het is hier vreselijk mooi. Ik kijk even of ik in de loop der tijd wat met het internet kan doen zodat ik dat gewoon in het hotel heb. Anders bezoek ik elke dag gewoon het internet cafe. Meer foto's komen binnenkort.

Groetjes en liefs,
Arlin

  • 20 April 2013 - 17:02

    Mams:

    TOK EEEEEH al gehoord?
    Wat een verhaal joh, op t vliegveld.
    Schijt je toch bijna zeven kleuren.......

    Fijn weer wat van je te vernemen.
    Liefs.

  • 20 April 2013 - 17:03

    Roy:

    Tok-keeeh

    en al kapot gemasseerd? ;)
    Beveiliger Made jou al aangesproken?
    Blij dat je goed bent aangekomen bro, chill times begin

  • 20 April 2013 - 18:18

    Pa:

    Tok...eeeeh!

    tja het blijft een zeldzaam dier.
    en nu met die laars uit je bagage en al die nephorloges minder,
    is het nu werkelijk
    travel light en move fast.

    ...en vooral veel eten voor weinig, en al het fruit proeven he
    je Pa.

  • 20 April 2013 - 20:01

    Erick Copij:

    Hallo Arlin,

    Hee harstikke goed dat je dit doet, ik heb het een en ander wel van Roy gehoord. Ik zal je blijven volgen zolang je weg bent. Je zit nu in kuta bij je oma en opa wanneer ga je naar Australië. En ja eten kan je als de beste dat weten we, nu kan je voor een paar euries je eigen helemaal lens eten toch en nog lekker ook. Indofood is altijd lekker. Maar kerel succes met je reis en we zullen elkaar zeker nog wel spreken op deze manier toch.

    adios

    Erick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Indonesië

18 april t/m 17 mei Indonesië

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2013

Padang Bai

07 Mei 2013

Ubud

01 Mei 2013

Kuta, Bali

27 April 2013

Indonesië

21 April 2013

Kuta & Tanah Lot
Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 942
Totaal aantal bezoekers 26099

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: