Next plans.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Next plans.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Next plans..

Door: Arlin in 't Veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

10 November 2013 | Australië, Brisbane


Hallo iedereen,

Ik ben geslaagd voor mijn Beveiliging cursus! Het was even opfrissen en wennen dat alles in het Engels is, maar deze week heb ik goed in de boeken besteed en toen ik er eenmaal inzat was het eigenlijk best makkelijk. Veel is hetzelfde, maar heeft net andere uitzonderingen en wetten heten anders, dus het is even een knop omschakelen. Ik heb veel positieve reacties ontvangen van mede cursisten en de docent over mijn Engels en de manier waarop ik situaties zou aanpakken, dus al en al goed afgesloten.
Volgende week zondag alleen nog één dagje een EHBO cursus en dan heb ik mijn certificaat binnen. Daar verwacht ik helemaal geen problemen of complicaties mee, het 'moeilijkste' heb ik al gehad.

Met die certificaat kan ik een beveiliging-vergunning aanvragen. Alleen heeft elke provincie/territory zijn eigen regels omtrent de vergunningen. Ik dacht eraan om aan de Goldcoast te werken in de omgeving van Surfers Paradise, maar dan zou ik dus een vergunning voor Queensland aan moeten vragen. Zo'n vergunning kost geld en ik was van plan om rond de kerstdagen naar Sidney te gaan. Dus nu heb ik zitten denken om straks gelijk naar Sidney te gaan en een vergunning voor New South Wales aan te vragen.

Dit is een beetje het idee dat ik nu aan het uitwerken ben..

Vorige week hebben we een dagje Glasshouse Mountains gedaan. Het heeft zijn naam te danken aan Kapitein James Cook in 1770, hij vond de bergen lijken op grote ovens (glashuizen). Hier hebben we een fantastiche mooie dag doorgebracht en zijn we Mt. Ngungun op geklommen. Na 40 minuten klimmen en op 300 meter hoogte heb je een prachtigi uitzicht!! (foto's volgen).

Alles gaat hier lekker zijn gangetje, maar Brisbane heb ik nu wel gezien, tijd om een nieuw avontuur in te stappen.

Groetjes daar en liefs,
Arlin


  • 10 November 2013 - 08:01

    Conny:

    Hoi Arlin,
    Leuk om te lezen dat je op school toch veel hebt opgestoken van onze lessen, als ik lees dat je manier van aanpakken van situaties in je cursus complimenten hebben opgeleverd, mooi!
    Veel succes en plezier nog,
    Gr Conny

  • 10 November 2013 - 08:42

    Arlin In 't Veld:

    Hi Conny,

    Ja ik heb veel terug moeten denken aan de lessen. Nu realiseer ik opnieuw waar de opleiding toch wel niet allemaal goed voor was. One big thank you!

    Dankje, gaat zeker lukken,
    Gr


  • 11 November 2013 - 01:38

    Mams:

    Ha jongen,
    Gefeliiciteerd!!!
    Wat heb je dit snel voorelkaar gekregen.
    Op naar Sidney dus....

    Heel veel liefs x

  • 11 November 2013 - 01:46

    PA:

    Ja veiligheid en beveiliging zit ons een beetje in het bloed lijkt het he...
    op naar een ander stadje...en je weet wat zeelui zeggen...ook een ander schatje...
    dat natuurlijk in de ruimste zin van het woord....ahum. Veel succes daar boy

  • 11 November 2013 - 04:33

    Arlin In 't Veld:

    Hoi pa & ma,

    Bedankt nogmaals, Ja op naar Sidney it is! Nieuwe dingen zien en doen.. Ik heb er zin in!
    Ja inderdaad, het zit wel degelijk bij ons in het bloed, maar het is ook leuk werk om te doen.
    Haha ja.. ja... ruimste zin? daar doen we het mee!

    Liefs,
    Arly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië

17 mei 2013 t/m 17 mei 2014 backpacken in Australië!

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

Couting Down

18 Maart 2014

Melbourne

25 Februari 2014

Back in Sydney

02 Januari 2014

Farmlife

10 December 2013

Farmwork!!!
Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 26074

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: