Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Arlin in 't veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

04 December 2013 | Australië, Sydney


Good day everyone!

Jullie hebben even moeten wachten op een update, maar hier is hij dan!
Zondag 24 november was het dan zover, ik nam afscheid van het welvertrouwde Brisbane. Ik heb er mooie herinneringen aan overgehouden, leuke mensen leren kennen en goede vriendschappen gemaakt. Na 5 maanden was het dan ook echt tijd om te vertrekken, maar het voelde aan als thuis, ik had een vaste slaapplaats om elke dag naar toe te gaan en de gezellige bekende mensen om mij heen.
Ik nam de nachtbus van Greyhound, een bedrijf dat busreizen door heel Australië doet. 19:30 uur vertrokken we en de volgende dag kwamen we rond 12:30 aan (New South Wales is +1 uur). Onderweg hebben we bij verschillende plaatsen waar mensen op en af stapte een pauze gehouden. Ik heb niet geweldig kunnen slapen in die 16 uur durende busreis, ook omdat ik niet heel veel beenruimte had. Wel heeft het mij 1 nacht op een bed bespaard.

Toen kwamen we uiteindelijk aan in Sydney, prachtige omgeving, heel mooi het dan eindelijk in het echt te zien. Over de bekende Harbour Bridge kwamen we de stad binnen, vanaf de brug konden we gelijk het Operahouse zien liggen. Bij het centraal station afgezet en vanaf daar naar het hostel gelopen voor de eerste nacht. Nadat ik ingecheckt had, heb ik gelijk even afgesproken met Whitney (oud collega van Toezicht die hier ook op haar Working Holiday is). De 2e dag heb ik afgesproken met een vriendin die ik in Bali had ontmoet en hier in Sydney woont. Ze heeft mij meegenomen naar de Darling Harbour, vanaf daar een ferry genomen naar het Opera House en de Harbour Bridge. Daarna zijn we met een andere ferry naar Manley geweest. Hier is een mooi strand en hebben we de middag een beetje doorgebracht. Tegen de avond pakte we de bus naar haar huis, ze woont 50 minuten buiten de stad en daar heb ik de 2e nacht doorgebracht bij haar familie. De dag daarna ben ik weer met al mijn bagage naar de stad gegaan om mij in te checken in een hostel, ditmaal in Kings Cross (ook wel The red light district of Sydney). Hier heb je veel clubs, bars en stripclubs, dit is waar het ’s avonds meer leeft dan overdag.
Rond deze tijd van het jaar, richting kerst en oudjaars is het moeilijk om accommodatie te vinden. Ook was er een Cricket evenement en in het weekend zou er een muziek festival zijn. Ik had al moeite met het vinden voor een kamer voor de woensdag en donderdag, en met geluk vond ik dit in Kings Cross. Het weekend was dus heel Sydney volgeboekt, zelfs 2 uur noordelijk (Newcastle) was volgeboekt. Ik zou dus nergens kunnen overnachten, of ik had een duur hotel moeten boeken, maar dat zie ik niet zitten haha. Op vrijdag had ik afgesproken om met Sarah (ontmoet in Bali) naar het feestje van haar neef te gaan. Daar konden we dan ook blijven overnachten. Het weekend mocht ik bij Sarah blijven, ik was zo blij dat ik een zorg minder had, dus dat was allemaal geregeld. Nadat we bij haar neef weg waren gegaan zijn we nog langs Soldiers beach geweest, een prachtig strand! Hier hebben we een paar uur vertoeft en zijn daarna naar haar huis geweest, want zij (wij) moesten naar het volgende feestje. Nadat we daarvan terug waren was ook de zaterdag voorbij. Zondag ochtend had Sarah een stel vriendinnen over de vloer voor een kerst uitje. Ze zouden opgepikt worden in een lange Hummer (rose kleurig) en daarna naar een bootcruise gaan. Ik mocht mee met de Hummer en werd in de stad afgezet. De dames gingen naar hun cruise en ik heb de trein gepakt naar Bondi beach. Hier heb ik de dag op het strand doorgebracht en in de avond kon ik weer terug met de Hummer vanaf het oppik punt. Zo voelde ik mij even als een VIP. Ook leuk om even mogen te ervaren!
Maandag weer terug naar de stad om mij weer in te checken in een hostel.. lekker hectisch weekje! Veel in de weer geweest, veel gezien en gedaan. Op maandag avond heb ik nog afgesproken met een dame ik in de bus heb ontmoet tussen Brisbane en Byron Bay. Ze was het weekend naar het muziek festival en had de maandag om Sydney te zien. We hebben een toeristische wandeling gemaakt door de stad, veel lol gehad en een hapje gegeten.
Dinsdag ben ik met Whitney naar Bondi beach geweest, hier hebben we eerst op het strand gebakken en hebben daarna zijn we voor een beach-workout geweest via Herbalife. Na een cheap Tuesday pizza’tje op de terugweg was ook de dinsdag zo voorbij.

De rest van de dagen ga ik opzoek naar boerderijwerk of Wwoofing (willing workers on organic farms) vrijwilligerswerk voor accommodatie en eten. Dat ben ik van plan hier in de omgeving te doen want ik wou kerstmis en oud en nieuw hier vieren. Kennissen en vrienden komen allemaal hier deze kant op. Alleen heb ik op dit moment geen geld meer om december te overbruggen. Moet even zien hoe ik dat ga doen.

Ook ben ik te weten gekomen door wat onderzoek en telefoontjes, dat het ‘niet’ mogelijk is om met mijn huidige papieren een vergunning voor beveiligers werk in New South Wales aan te vragen. Ik heb een certificaat volgens de eisen van Queensland. Wil ik een vergunning aanvragen voor NSW, dan zou ik eerst een vergunning in QLD aan moeten vragen en dan volgens de zogenaamde ‘mutual-act’ omzetten in een NSW vergunning. Daar gaat dus veel geld en tijd in zitten. Dus nu dacht ik eraan om later weer naar boven te gaan om na mijn 2e jaar visa werk beveiligings werk in Queensland te doen. Jammer dat het even tegenzit en niet gaat zoals ik gepland had. Als ik het maar eerder geweten had he..
Maarja, ik steek positief in elkaar dus ik pas mij maar aan !

Verder gaat het goed en heb ik echt een fantastische tijd hier in Sydney.
Als er mensen zijn die mij willen bellen, dan kan dat via de volgende stappen:
* Bel 0900-5050268 (9 cpm) en wacht op de welkomstboodschap.
* Bel (0061497802256 of 00610497802256) Weet niet zeker of de ‘0’achter de 0061 komt.
* Sluit af met een hekje (#)

Met vriendelijke groet en veel liefs,
Arlin

  • 04 December 2013 - 21:39

    Pa:

    Je eerste kerstboom meemaken in Sidney, memorabel moment met weer vele vrienden, leuk om je soms te zien ploeteren...en tja...geld, niet het belangrijkste, wel reuze makkelijk als je het hebt. Wij doen hier alvast een inzamelingsactie goed?

  • 06 December 2013 - 00:22

    Mams:

    Hey Ar, zojuist het telefoonnummer geprobeerd, alles klopt op één cijfer na;
    het is 0061 497802256.
    Fijn je weer te horen!!
    Tot 12 december!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

17 mei 2013 t/m 17 mei 2014 backpacken in Australië!

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

Couting Down

18 Maart 2014

Melbourne

25 Februari 2014

Back in Sydney

02 Januari 2014

Farmlife

10 December 2013

Farmwork!!!
Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 26088

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: