Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Arlin

18 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Ik ben nu ruim 2 weken in Melbourne en het is geweldig! Het is een fijne stad, alles is in de buurt en met de tram ben je zo overal waar je zijn moet. Alleen heb ik hier ook het probleem dat het niet zo makkelijk is om aan een baan te komen.

Voordat ik naar Melbourne ging verbleef ik nog bij Sarah, we zijn nog naar de Blue Mountains geweest (The Three Sisters) via Katoomba. Ik heb deze foto's op Facebook, ja ik ben er nog niet aan toegekomen deze ook op mijn google account te uploaden. Een prachtig uitzicht over de bergen. Hier hebben we een kleine wandeling gemaakt en de rest van de dag doorgebracht. Verder heb ik de familie van Sarah nog helpen verhuizen, kwam een beetje op het verkeerde moment, ze waren midden in een verhuizing, maar vond leuk ze te helpen. Toen heb ik de Greyhound bus genomen van Sydney central naar Melbourne. Weer een overnacht bus om te besparen op een bed, super handig! Toen ik aankwam moest ik 3 uur tijd doden omdat ik pas na 11 uur 's ochtens kon inchecken. Ik heb mijn tassen bij het hostel gelaten en toen even een wandeling over de Victoria markt gemaakt. Ontbijtje gedaan, even in het parkje gezeten en toen kon ik inchecken, yippie. Ik zit nu nogsteeds in het zelfde hostel, hij is goedkoop en centraal gelegen. Er zijn kakkerlakken en bedbugs (zelf geen bedbugs), maargoed het is verder een schoon en gezellige boel. We zitten vaak samen een drink spelletje te spelen en delen met een paar mensen een doos wijn "Goon" (Aboriginal voor 'kussen', omdat je de lege wijnzak op kan blazen en als kussen kan gebruiken).

Overmorgen ga ik samen met 3 dames uit Duitsland de Great Ocean Road doen. Dit is een van de mooiste kust routes uit Australië. Hier heb je onder andere Bell's Beach en de 12 Apostles. Heel veel zin in! We hebben een auto gehuurd en gaan 3 dagen, 2 nachten even genieten.

Ik kijk het even aan, ik reageer op vele advertenties en ik bel bedrijven en werkgevers op. Maar nog zonder succes. Ik ga nadat ik terug ben van de roadtrip (als ik dan niet al iets heb), face to face naar restaurants en bars toe om mijn cv's uit te handigen. Als dat niks oplevert dan ga ik vervroegt naar huis vrees ik, maar dat zien we wel. Ik heb in ieder geval een geweldige tijd. Ben al beetje aan het aftellen want het gaat opeens zo snel.

Groetjes aan al jullie lieve mensjes,
Arlin

  • 18 Maart 2014 - 15:24

    Mams:

    Ja, moeders zit ook al een beetje af te tellen hoor! :D
    Maar ik hoop wel voor je dat je de tour gaat afsluiten met een goede/leuke baan.
    Alvast een leuke trip toegewenst met de 3 dames.
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

17 mei 2013 t/m 17 mei 2014 backpacken in Australië!

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

Couting Down

18 Maart 2014

Melbourne

25 Februari 2014

Back in Sydney

02 Januari 2014

Farmlife

10 December 2013

Farmwork!!!
Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 26082

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: