Life in Brizzy! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Life in Brizzy! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Life in Brizzy!

Door: Arlin in 't veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

29 Augustus 2013 | Australië, Brisbane

G'd day!

Na een maandje geen bericht werd het misschien maar weer eens tijd.
Ik ben de laatste tijd niet heel actief meer op mijn computer bezig. De dagen vliegen voorbij en als ik 's avonds tijd heb, wil ik eigenlijk liever slapen. Ik sta vroeg op, na werk sporten en daarna is het nog even socialiseren voordat ik naar bed ga. Best intensieve dagen de laatste weken, maar ik heb natuurlijk genoeg plezier en rust in het weekend. Echt iets om steeds weer naar uit te kijken na elke werkweek haha.

Onlangs was hier een festival in Brisbane, een soort kermis genaamd 'Ekka', waar een aantal mensen van het hostel waar ik in verblijf hebben gewerkt. Die hebben bij een voedsel kraam gestaan en na afloop bleef er zoveel over, dus hebben ze de hele camper volgegooid met magnetron curry's, gehakt ballen, kip-satétjes, thee en ander voedsel. Bij het hostel hebben ze alles opgestapeld en konden wij zoveel pakken als wij wilden. Ik heb dus een aantal dozen met magnetron curry's onder mijn bed liggen (handig voor mee naar werk) en heb mij helemaal misselijk gegeten aan gehaktballetjes. Inmiddels ben ik weer gezond bezig, no worries haha.

Het hostel is best kleinschalig, maar de mensen zijn gezellig en we trekken allemaal met elkaar op. De meeste zitter hier net als ik al een tijdje. Zo hebben we de vaste traditie om zaterdag met zijn alle uit te gaan, dat we elkaar na een uur alweer kwijt zijn is een ander verhaal, maar het is altijd great fun! Laatst hebben we met een groepje allemaal een fiets gehuurd, voor 2 dollar een hele dag (van die station fietsen), en hebben we eerst wat gedronken en toen een fiets tour 's avonds door de stad gemaakt. Het was geweldig! Hier is het niet zoals bij ons, mooie fietspaden.. hier fiets je gewoon over de weg of de stoep. Zo fietsten wij allemaal achter elkaar door de menigtes heen, constant de fietsbel laten ringen, langs alle restaurantjes aan de rivier. Zie je het voor je? We hebben veel kijks gehad die nacht en vooral veel lol.

Ook is de zomer langzaam op komst, het is steeds warmer aan het worden en dat is goed te voelen. Brisbane is de enige stad in Australië die een 'door mensen gemaakt strand' in het midden van de stad heeft. En dat is zeer gunstig! Vorige week heb ik er nog lekker liggen zonnen.

Zaterdag ga ik met 3 anderen naar The Australian Zoo (Steve Irwin's) in Sunshine Coast. Het wordt dus een goed weekend! Ik zeg: tot de volgende update!!

Liefs,