First job! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu First job! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

First job!

Door: Arlin in 't veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

25 Juli 2013 | Australië, Brisbane


Hallo allemaal,

Het is even rustig geweest, maar ik heb gewoon leuke weken gehad. Veel gefeest en rondgehangen met de andere gasten hier. Natuurlijk maak ik het nog steeds goed, wordt steeds handiger in koken en vind het nu ook echt leuk om te doen.

Afgelopen maandag kwam ik in contact met een man, een eigenaar van een recycle bedrijf en die was op zoek naar werknemers. Hij gaf zijn kaartje aan mij en terug in het hostel heb ik aan de andere werklozen gevraagd of ze interesse hadden . In de avond had ik een belletje gedaan en de volgende ochtend om 07:00 stonden we klaar en heeft hij ons opgepikt om ons rond te leiden. Het is een 'Destructie & Recycle' bedrijf, 20 minuten met de bus van ons hostel vandaan. De eerste dag leerden we kennis maken met het bedrijf in het oude pand, hier werken voornamelijk mensen met een verstandelijke beperking. Wij hebben eerst even gekeken wat het werk inhoudt en daarna zijn wij zelf aan de slag gegaan. Het werk is heel simpel, er komen oude televisie's (die grote kasten van een aantal jaar terug) en wij halen ze uit elkaar en scheiden alle recyclebare onderdelen. Ook doet het bedrijf dit met autobumpers, kleding en uniformen, computers en glas. Maar wij richten ons puur op het demonteren van tv's.

De 2e en 3e dag werkten wij in de nieuwe recycle plaats. Deze is een paar kilometer verderop gevestigd. Hier zijn wij met z'n 4'en geplaatst en mogelijk dat er nog 4 bijkomen. Wij zijn hier de enige die met de tv's bezig zijn en er zijn er veel.. Wij zijn in ieder geval verzekerd van werk voor een lange tijd en dat is mooi. Er zijn stapels bijna zo hoog als huizen met oude tv's en elke dag brengen ze nieuwe ingezamelde binnen. Het is ook fysiek zwaar omdat die grote krengen nog aardig zwaar zijn. Maar het is simpel en leuk. We hoeven ons geen zorgen te maken om krasjes, dus kunnen lekker tv's werpen en met de hamer raggen! We werken ma t/m vr van 07:30 tot 15:30 en krijgen $150 per dag cash-in-hand!

Zo blij dat ik eindelijk werk heb...!!
Onlangs heb ik een akoestische gitaar gekocht voor $20! Er waren laatst 2 gezellige dames uit Duitslands die een aantal weken eerder een auto hadden overgekocht waar de gitaar bij in zat. De dag erna had ik snaren gekocht voor $20,-(Elixir, voor de kenner) gewoon dezelfde prijs als de gitaar. Dus na een lange tijd wachten ben ik nu ineens een gelukkig man!

In een maandje gaat de temperatuur hier ook omhoog en kan ik weer volop genieten van het zonnetje.

Groetjess

(Foto's)
https://plus.google.com/photos/108889237889409894825/albums

  • 25 Juli 2013 - 14:44

    Mams:

    Jeeeh, t.v."s werpen!!!!!!!!!!!! We zien het hier helemaal voor ons, ha ha ha .
    Fijn dat je eindelijk werk hebt. En dat bedrag, dat is niet mis zeg! Omgerekend 104 euro.
    Maar vooral leuk met een ploeg gezellige mensen om je heen.
    En best wel een schappelijke werktijd. Dus veel ruimte om te koken :D.

    Zie helemaal voor me; kampvuurtje, strand of park, groepje mensen en een gitaar...........
    Wow, zo romantisch.....

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Kijken jullie wel goed uit met dat rondvliegende glas? Een pleister zal dan niet voldoende zijn ;p.

    Heel veel liefs, x


  • 25 Juli 2013 - 20:36

    Ron:

    Leuk...en je pa denkt aan al dat broom en ander giftig materiaal dat in die toestellen zit en hoop dat het bedrijf een beetje aan goede ventilatie doet, opdat mijn zoon na een dagje werken nog wel mooie songs ten gehore kan brengen en niet als een rouwe kraai het kampvuursfeertje verpest....maar mooi dat je dit nieuwtje kan melden. het gaat heel goed zo lees ik.

    Wij hebben hier aan tafel de meest wilde verhalen over een Arlin die wij straks niet meer herkennen,
    of dat hij met zijn gitaar en zoete zangstem als een minstreel zo de chicks voor het uitzoeken heeft...afijn, veel lol joh.

  • 26 Juli 2013 - 13:03

    Arlin In 't Veld:

    Dag ouders,

    @ Mams, heb het zeker goed naar mijn zin! Haha ja straks zie ik mijzelf zo wel zitten aan het strand ja :)!
    Rondvliegend glas valt nog wel mee, maar een paar krasjes en wondjes ga je gewoon niet uit de weg helaas..
    Heerlijk dat ik na het werk rustig een douche kan nemen, boodschapje kan doen en dan rustig kan koken en ook nog wat aan mijn avond heb. Heb het nu prima voor elkaar! liefs

    @ Paps, altijd zo'n praktische denker... haha, het is prima geventileerd en het is hooguit een paar maanden werk. Zal wel geen bijwerkingen hebben. Maar adem wel veel troep in, dat is zeker.
    Oja? haha, zie jullie al helemaal zitten met jullie creatieve ongein! We zullen zien hoe ik straks terugkom ;)!

    Liefde!

  • 28 Juli 2013 - 11:41

    Joyce:

    Hoi Arlin, van harte gefeliciteerd met je job! Zo te lezen heb je het erg naar je zin!! Leuk om je avonturen te lezen en je schrijft erg leuk en verbeeldend.
    Maar zou je toch niet een mondkapje aanschaffen tegen al die rotzooi? Sprak de bezorgde tante, haha..
    Liefs en groet, Peter en Joyce

  • 30 Juli 2013 - 13:32

    Arlin In 't Veld:

    Dag Joyce & Peter,

    Thanks!! Het is geweldig hier. Ja een deze dagen was ik al van plan om zo'n mondkapje aan te schaffen haha.. Niet alles geloven wat die broer van jou zegt, zoveel chemicaliën zitten er niet in die tv's haha.

    Liefs,

  • 07 Augustus 2013 - 17:51

    Brigitte En Iris:

    Hi Arlin,

    Ik lees regelmatig je up-dates, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Fijn dat je werkt hebt maar ben het met Ron en Joyce eens dat je moet oppassen met het slopen van tv's i.v.m. gevaarlijke stoffen die vrij kunnen komen. En is de zomer al begonnen daar ? Want dan kan je mooi je gitaarkunsten showen en ondertussen lekker bbq-en met een cocktail erbij ofzo.... zie het helemaal voor me.
    Hier was het afgelopen weken heel mooi weer (bijna onnederlands mooi).
    Afijn.... tot over een tijdje en pas goed op jezelf.
    Groetjes xx Brigitte (natuurlijk ook de groeten van Peter)

    Bonjour~

    Nu met je baan heb je nog wel tijd voor andere leuke dingen? haha
    Ik volg ook nog al je posts op Facebook =)
    En in de Zomer kan je ook nog eens geld binnen slepen met je gitaar kunsten~ zet em op!

    groetjes,
    Riss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië

17 mei 2013 t/m 17 mei 2014 backpacken in Australië!

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

Couting Down

18 Maart 2014

Melbourne

25 Februari 2014

Back in Sydney

02 Januari 2014

Farmlife

10 December 2013

Farmwork!!!
Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 26111

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: