1st week in a mobilehome - Reisverslag uit Atherton, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu 1st week in a mobilehome - Reisverslag uit Atherton, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

1st week in a mobilehome

Door: Arlin in 't Veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

08 Juni 2013 | Australië, Atherton

Hoi hoii,

Vorige week zaterdag hadden we dus de campervan opgehaald. Het was wel even wennen zo gelijk mee in het verkeer aan de linkerzijde van de weg met het stuur rechts. Maar het is een automaat, dus dat maakt het wel makkelijk. Na nog geen half uur in het bezit te zijn van de campervan kreeg ik het al voor elkaar om een te laag parkeergarage in te rijden, waardoor we het verhoogde dak wat beschadigde.. Gelijk van geleerd. En na wat inkopen te hebben gedaan zijn we vanuit Cairns omhoog naar Port Douglas gereden. De weg erheen was geweldig mooi. Door de bergen over van die smalle slinger weggetjes langs de zee.. Net als je in de films ziet. Daar aangekomen hebben we aan de zee de eerste nacht doorgebracht.

De volgende dag zijn we verder omhoog gereden door de prachtige gebergte van het regenwoud richting Newell Beach (Mossman) en Daintree. Daar hebben we met een bootje een crocodillen tour gedaan en hebben we wat genoten van de omgeving. Tegen de avond weer terug naar Port Douglas en daar weer de nacht doorgebracht. Volgens mij hebben we daar in totaal 3 dagen geslapen.. Mijn hele tijdsbesef is weg, anyways.. Na port Douglas weer naar Cairns, daar 1 nacht geslapen en de volgende dag omlaag naar Innisfail om werk te zoeken. In Innisfail hebben we alle farms afgebeld en alle farms in de omgeving zonder succes. Alle working hostels hadden ook niks voor ons dus Innisfail was ook een dead end. Na 2 dagen Innisfail hadden we het daar ook weer voor gezien en zijn we meer inwaards het land gereden naar Atherton (Table lands) ten westen van Cairns. Na een klim van een half uur door de bergen over slinger wegen waren we aangekomen in de tablelands hoog in de bergen. Hier zijn veel farms/fruitpicking jobs in de omgeving dus hier proberen we wat te vinden. In de ochtend hadden we al een paar farms face to face benaderd, maar die hadden op dit moment allen geen mensen nodig. We horen van steeds meer mensen dat het nu niet het seizoen is en dat er geen werk te vinden is hier in het noorden van Queensland. Toch kijken we eerst zelf of er iets voor ons ligt en anders moeten we toch maar richting het koude zuiden trekken.

Het weer hier is de laatste dagen regenachtig en 'koud'. En dan is het zo vervelend om met van die natte gras voeten je bed in te kruipen. Het camping leven is niet voor mij weggelegd haha. Maar dit is wel een leuke ervaring, al is het soms frustrerend dat overal waar we heengaan niks te vinden is. Doorzetten en de moed niet opgeven, we vinden ergens wel een baan :)!

Nadat we hier niet slagen kijken we of Mareeba (iets meer noordelijk) iets te bieden heeft. Dus dan horen jullie het wel in het volgende verslag.