Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Arlin in 't veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

21 Mei 2013 | Australië, Darwin

G'day to yall!

Vrijdag 17 mei was het dan zover! Samen met Opa en Oma naar het vliegveld, want die vlogen bijna op dezelfde tijd als ik, maar dan naar Nederland. Er was een storing bij de Check-In van Jetstar, waardoor de rij wat langer was. Mijn vliegtuig vertrok 18:30 en tot 17:30 kon je inchecken volgens de reisgegevens. Ik was pas 17:50 ingecheckt en toen stond er nog een grote rij achter mij. Dus ik wist dat er vertraging zou zijn, maar toen ik samen met 2 jongens uit Duitsland die ook op hun Working Holiday visa waren, door de boarding gate liepen. Riep iemand van de crew naar ons: Fast! you're the last ones. Dus wij rennen het vliegtuig in en jahoor, ze sluiten alles achter ons af. Ik weet zeker dat er nog zeker 50 mensen achter mij in de rij stonden haha.. wij geluk!
2.½ uur later komen we dan aan in Darwin! In het vliegtuig kwamen die Duitse jongens die ik net heb leren kennen erachter dat ze gewoon niet voorbereid waren, wat ik wel grappig vond. Zo kwamen we aan op het vliegveld, pakte we onze koffers en liepen we richting de uitgang. Toen kwam er nog even een vrouw van de security die even wilde controleren of wij wel echt op onze Working Holiday waren. Dus werden wij apart genomen en werden onze rugtassen extra gecontroleerd. Die jongens hadden beide een slof sigaretten mee, terwijl je maar 50 sigaretten mee mag nemen. Ze zijn er met een boete van 160 dollar vanaf gekomen en toen stonden we buiten het vliegveld.. Yey ik was in Australië!

Vervolgens hebben we de taxi genomen naar het hostel waar ik had geboekt en die andere twee gingen mee om te kijken of er iets vrij was. Eenmaal aangekomen bleek alles volgeboekt te zijn en ook alle andere hostels in de omgeving, maar ze hadden nog 1 kamer met 2 bedden vrij voor $90,maar dat vonden ze te duur. Nadat ik mij even had ontdaan van mijn bagage, ben ik met ze meegelopen opzoek naar een kamer en inderdaad, of alles was volgeboekt of er was geen avondreceptie meer. Dus na een uurtje vonden ze het wel mooi geweest en hebben ze als nog die dure kamer genomen. Toen gingen we naar de MC Donalds en daar hebben we om zitten rekenen en toen kwamen we tot de ontdekking dat het eigenlijk niet veel duurder was dan mijn kamer (ik sliep in een dormitory/dorm met 3 andere mensen). Als je dan net uit Bali komt dan schrik je hier van de prijzen.. ik betaalde €25,- voor 1 nacht zonder ontbijt. En zij betaalde omgerekend €70,-!
De volgende ochtend werd ik opgehaald door Nicolien (vriendin van mijn tante) en zijn we nadat we eerst wat te hebben gegeten op de markt, naar hun huis in Darwin gereden. Ik ben er nu al een aantal dagen en het is hier zo heerlijk en Nicolien en Colin zijn geweldige mensen. Vanochtend heb ik een Australische bankrekening geopend en onlangs heb ik een nieuw sim-kaartje voor mijn mobiel gekocht. Ik blijf hier nog enkele dagen hangen, dan wil ik met een tour naar Uluru (Ayer's Rock) en daarna door naar Cairns. En of ik met een vliegtuig ga of met een bus of iets dergelijks moet ik deze week even uitzoeken.

Foto's uploaden op mijn google account gaan nu na de nieuwe google+ update zo traag en nadat hij eindelijk 4 foto's heeft ge-upload krijgt hij een foutmelding en sluit het zichzelf af. Beetje jammer dat het zo moet..
Ik zal kijken of ik iets anders kan regelen of dat het over een aantal dagen beter gaat.

Mijn nieuwe nummer is: 04-97802256

Toodle-oo (goodbye)

  • 21 Mei 2013 - 12:34

    Mams:

    hey Ar,
    Het blijft spannend met het inchecken van jou op het vliegveld, ha ha..
    Zag via Tirzz al een paar leuke foto's voorbij komen.
    Ik kijk uit naar een volgend bericht en wens je ondertussen heel veel plezier toe :D
    Groet en liefs,x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australië

17 mei 2013 t/m 17 mei 2014 backpacken in Australië!

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

Couting Down

18 Maart 2014

Melbourne

25 Februari 2014

Back in Sydney

02 Januari 2014

Farmlife

10 December 2013

Farmwork!!!
Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 26091

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: