2nd day in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Arlin Veld - WaarBenJij.nu 2nd day in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

2nd day in Hong Kong

Door: Arlin in 't veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

16 April 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Hallowa!
Vandaag weer veel gezien. Ik heb een lekker ontbijtje gehad.. jaja in de Mc Donalds. Zoveel goedkoper hier haha! Vervolgens ben ik wat meer van de stad gaan verkennen. Ik was ergens verdwaald tussen allerlei steegjes en straten die teveel op elkaar lijken.. toen ik ineens uitkwam op een straat wat later één straatje van mijn hotel complex is gelegen.. tja.. toen zag ik tot mijn verbazing op een reclamedoek aan de rand van een balkon ongeveer 3 hoog staan: "IP Man Wing Chun" (Kung Fu school van de leraar van Bruce Lee) *Ik weet al waar ik morgen heen ga*.

Vervolgens ben ik naar de haven gegaan en heb ik een pendelbootje (Star ferry) voor nog geen 25 cent genomen naar Central Hong Kong Island. Hier heb ik een bezoekje gebracht aan het Hong Kong Maritime Museum, beetje background info opdoen. Na anderhalf uur daar rondgedwarreld te hebben en vol te zitten met nieuwe info en indukken had ik mij maar eens naar de uitgang begeven.

Toen ben ik een stukje de enorme stad ingelopen omringd door alleen maar wolkenkrabbers en hoge flatgebouwen. Na een paar uur rondgekeken te heben in allerlei winkeltjes en grote overdekte winkelcentra's ben ik maar eens terug gegaan naar Tsim Sha Tsui, waar ik gelijk naar de Star Avenue ben gegaan. Het is een soort walk of fame, waar bekende acteurs hun hand in het steen zetten. Hier heb ik met Bruce lee een picture gemaakt.. yeey! het was mega druk, dus moesten vechten voor een goed plekje. Na zo'n druk dagje lopen in de warmte ben ik maar eens lekker gaan relaxen.. straks maar even dineren en wat genieten van de avond hier.

Wǎn ān (Fijne avond)!
Arlin

  • 16 April 2013 - 17:46

    Mams:

    Hey Ar,
    Toeval bestaat niet hoor! Zal je zien, kom je de school van Bruce Lee binnen en staan ze allemaal op je te wachten voor de 1e les! ha ha.
    Ga je die foto plaatsen? Ben benieuwd.

    Opa Bill heeft met ons contact gehad. We hebben de vluchtgegevens doorgegeven.

    Ik kijk uit naar je volgende bericht!
    Liefs.

  • 16 April 2013 - 17:49

    Tom:

    Hey arlin.
    Tof man.
    Leuk om te lezen en goed om te lezen dat t goed gaat! Ik wacht op de rest van de foto's en verslagen!

    Have fun

    Tom j

  • 16 April 2013 - 23:50

    Ron:

    En natuurlijk 's avonds weer een mac-je gedaan zeker. Leuke foto bij dat beeld van Bruce en dat je je camera nog hebt! Ben ook benieuwd of je nog mooie tai-chi taferelen gaat zien in een park ergens. moet je wel wat vroeg uit de veren willen...afijn. En vooral veel eten wat de chinezen zelf ook doen, behalve wat men op de markt aanbied, want dat beweegt vaak nog te veel. veel plezier verder, groetjes...

  • 17 April 2013 - 22:21

    Lucky:

    Yo go man! Kwallie heeft zich te goed gedaan aan een lekker mac wack. . Haha. Leuk dat je een blog bij houd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 26112

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: