Gold Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Gold Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Gold Coast

Door: Arlin in 't Veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

26 Juni 2013 | Australië, Brisbane

Hey it's been awhile,

Met mij gaat het hier nogsteeds goed.. eigenlijk geweldig goed. het is hier heerlijk, de mensen zijn vriendelijk en ik begin te wennen aan het idee dat dit mijn thuis is.

De afgelopen tijd, na mijn sollicitatie gesprek ( op 16 juni) bij een aardbeien plantage/boederij winkel, zijn we wat lol gaan hebben. Als eerst zijn we naar Surfers Paradise gereden.. het was er prachtig. We sliepen aan het strand, vanuit de top van de campervan kon ik de zee zien.. geweldig wakker worden. Op andere dagen sliepen we op een parkeerplaats langs het strand. We hadden het er die avond bij het eten nog over dat er nooit wat gebeurd hier.. toen we de afwas gingen doen veranderde ons perspectief acuut. Er kwam een man uit de bosjes rennen, nog geen 50 meter van ons af. Achtervolgt door 3 politie mensen. Een van de politie mannen gleed onderuit en maakte een spectaculaire buikschuiver. De verdachte riep: Ok I give up! De andere politieman die nu vlakbij was sprong boven op hem en al gauw stonden er 2 agenten met hun vuurwapens op de man gericht. Die avond hebben we nog nooit zoveel politie surveillances gezien. Wij stonden daar 'illegaal' te camperen dus voelden ons een beetje opgejaagd, maar niks gebeurd verder. Zo zie je ze nooit en gebeurd er nooit wat, en zo sta je er met je neus boven.

Na Surfers paradise zijn we iets meer zuiderlijk gereden, ten weste van Byron Bay naar Nimbin, van andere reizigers hebben we gehoord dat het een plaatsje was om even meegemaakt te hebben. De weg erheen was weer zo'n smal eindeloos slinger weggetje. Halverwege hebben we nog even een waterval aangedaan, dan kijk je op 100 meter hoogte vanaf de top van de val naar beneden, wat een mooi beeld gaf. Vervolgens weer verder gereden en toen kwamen we aan in Nimbin. Het was alsof we in de wild west aankwamen. Een dorpje zo klein, maar het had een politiebureau en een ziekhuis. Dit was een dorp te vergelijken met Mexico. De politie had hier niks te zeggen. Dit was de Hippie-Town van Australie. Zodra we de camper hadden geparkeerd kwam er al een vrouw op ons af met de vraag of we wiet, spacecake of wat anders wilden kopen. We besloten wat rond te kijken en wat te eten te halen in de supermarkt voor in de avond. Alle wild west gebouwen waren beschilderd met de rasta kleuren rood,geel,groen en alles was kunst. Iedereen was alternatief gekleed en mensen dansten hier en daar op straat. Waar waren we beland...De supermarkt was niet groter dan de gemiddelde kruitvat en de gangpaden waren zo ingericht dat je er maar net met 2 mensen naast elkaar kon staan. Om maar niet te speculeren over hoe hoog de schappen waren dat je een ladder nodig had om sommige producten van de bovenste schappen te pakken. En toen viel mijn oog op een kaas ' Dutch Gouda'. Tja dat dat hier te vinden was vond ik erg frapant. Toch slaagden we erin alle producten te verzamelen voor een lekkere maaltijd salade. Na rondgevraagd te hebben naar een mogelijke campeer plaats, kregen we het advies te slapen op een soort parkeerplaats aan de bergweg. Ze vertelde mij dat jer hier over Nimbin heen kan kijken en over kilometers landschap en een mooie zonsopgang kon bewonderen. Dit klonk fantastische en we begaven ons naar de plaats. Daar aangekomen stonden er meer mensen te camperen. We hebben daar eten gemaakt en geslapen, helaas was er de volgende ochtend geen zonsopgang.. het was te bewolkt, maar over het mooie uitzicht had ze gelijk.

Vervolgens zijn we naar Byron Bay gereden, dit had een prachtig strand en was een leuk rustig plaatsje. Hier zijn we 1 nacht gebleven en toen zijn we weer omhoog richting Surfers paradise gereden. Er is zelfs een plaatsje dat Miami heet.. ik kan dus zeggen dat ik in Miami ben geweest. Sommige dagen sliepen we op een truckersstop aan de snelweg. Bij de BP-tankstations + Truckstop konden we vaak ook gebruik maken van de douche's. Dit waren de beste douches. We hadden 1 keer meegemaakt dat we 2 dagen niet gedoucht hadden, dan was een warme douche zo heilig haha..

Sinds gisteren weer aangekomen in Brisbane en op ons plekje in de bergen geslapen.. die plek heeft wat magisch. Krijg altijd een goed gevoel daar te zijn. Anyways, ik heb nog niks gehoord van mijn sollicitatie, dus ik blijf opzoek.

Ik hoop dat alles bij jullie nog net zo goed gaat!!

foto's:
( https://plus.google.com/photos/108889237889409894825/albums )

Veel liefs,
Arlin

Ps: Shannon, suc6 de laatste week!

• 27 Juni 2013 - 00:13

Ron:

Hoi ARLY,

leuk zo'n heel verhaal te lezen en zeg je nu echt dat het je thuis begint te worden? spannend en leuk hoor.
    Tja Brisbane...begint met een B he....zal wel een stad zijn die een bepaalde rol speelt.
    Hier alles ook nog steeds heel goed. Soms wat al te rustig als J en ik alleen aan tafel zitten, maar S komt rgelmatig onverwacht thuis, T en R ook en we hebben altijd nog de hond he.
    Goed bijgehouden van je dat S z'n laatste week ingaat. Hij mag deze week even bijkomen voor die laatste beproeving. maar hij zit goed in z'n vel, misschien wel even goed als jij nu.

suc6 met je verdere ontdekkingsreis he.
    Pa.