Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Arlin in 't veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

13 Juni 2013 | Australië, Brisbane

Hoi,

Inmiddels zijn we al 3 dagen in Brisbane. De dag na mijn vorige update (9 juni) zijn we toch maar niet noordelijk gereden. In plaats daarvan hebben we de eerste dag ongeveer 750 km afgelegd en toen geslapen in de buurt van Mackay. De 2e dag iets meer dan 1000 km gereden voordat we in Brisbane waren. Dan realiseer je pas hoe klein Europa eigenlijk is.. en ik vroeger altijd maar zeuren over dat uurtje haha. Wij blij toen we eindelijk aankwamen na al die uren rijden en 3 keer de auto vol getankt te hebben.

Na 1000 km alleen maar landschappen en bergen te zien, kom je ineens in een grote stad, dat was wel een grappig contrast. De eerste nacht maar bij een truckers stop aan de snelweg geslapen. De volgende dag zijn we met de auto wat gaan ronddwalen en verdwalen in de stad. Na wat rondgehangen te hebben en na wat nieuwe ontmoetingen zijn we op aanraden van een Spaans meisje die zelf ook een campervan had naar een straat aan de rivier gereden waar we kunnen slapen. De volgende ochtend stond er een toezichthouder een bon uit te schrijven omdat we aan de doorgetrokken gele streep stonden geparkeerd. We vertelde de man dat we in het donker aankwamen en van niks wisten, dus hield hij het bij een waarschuwing.. gelukkig! Het is overal illegaal om in de stad te camperen dus vroegen we later aan de politie waar we wel konden camperen. We kregen aanwijzingen voor een mooi picknick plaatsje boven de Botanical Gardens waar het wordt gedoogd. Hier hebben we dan ook de 3e nacht doorgebracht.

We hadden met de Jucy Rentals afgesproken om de campervan voor 1 maand te huren en hem dan in Brisbane af te leveren. Het is daarom ook handiger om hier in de omgeving een baan te vinden. De zoektocht gaat verder. Ik zit nu lekker in de bibliotheek waar gratis internet is.

Ik heb de foto's kunnen bijwerken, hier nogmaals de link:
( https://plus.google.com/photos/108889237889409894825/albums )

Groetjes

• 13 Juni 2013 - 23:16

Mams:

Zo zeg, wat een eind rijden op een dag. Hebben jullie wat afgewisseld ?
    Hopelijk onderweg niets aangereden?
    Ben benieuwd wat Brisbane gaat brengen. Raar idee dat daar de winter eraan zit te komen.
    Hoewel, hier hebben we ook nog geen zomer. De winterbanden zitten nog onder de auto, ha ha.

Wens je alle succes toe met het vinden van een baan. Liefs xx

• 14 Juni 2013 - 01:27

Pa:

Hoi Arly,
    joh, ben je echt van die hoogte afgesprongen met die deltavleugel...lijkt mij ook heel gaaf.
    bij de eerste les al?
    leuke foto's en het lijken me ook leuke gasten met wie je rondtoert. Gaat het Brisbane worden?
    wie weet, en anders gewoon weer verder he, meer avonturen tegemoet. groetend, Ron.

• 15 Juni 2013 - 07:14

Arlin In 't Veld:

Hoi paps & mams,

Jaja tuurlijk afgewisseld, de ene dag heeft Marius gereden en de 2e dag heb ik gereden haha... :P!
    Nee helaas geen kangaroe's aangereden onderweg.
    Ja het is hier ook heerlijk weer, de wint is hier iets frisser en 's avonds is het hier koud, maar overdag kan je korte broek gewoon aan! En dat in de winter.
    Doe even zomerbanden onder de auto, dan kunnen de winterbanden ook weer iets langer mee ;).

Nee paps, dat waren andere mensen.. maar ik had ook wel zin om daar te springen haha.

Ik weet niet of het Brisbane gaat worden, maar het ziet er al beter uit! Ben uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek voor een boerderij winkel. Fruit verpakken en in de winkel helpen, misschien verkopen. Ik ga 't mee maken.

Liefs