Farmwork!!! - Reisverslag uit Mudgee, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu Farmwork!!! - Reisverslag uit Mudgee, Australië van Arlin Veld - WaarBenJij.nu

Farmwork!!!

Door: Arlin in 't veld

Blijf op de hoogte en volg Arlin

10 December 2013 | Australië, Mudgee


Heeeey,

Op de dag van de vorige update ben ik wat wezen speuren op het internet naar werk voor het 2e Working Holiday Visa. En toen kwam ik via Gumtree (soort marktplaats voor Australië), bij een advertentie van een homo koppel dat een boerderij heeft in Mudgee, ten noord - westen van Sydney. Ik zag dat het een oudere advertentie was, maar besloot toch te reageren.. je weet maar nooit dacht ik. Een paar uur later tot mijn verbazing kreeg ik een e-mail terug met daarin de reactie dat als ik interesse had ik mocht beginnen. Vrijdag had ik afgesproken om met Sarah naar Palm Beach te gaan, dus ik had dan afgesproken om zaterdag Sydney te verlaten. Ik nam de ochtend trein naar Lithgow en vanuit daar met de bus verder naar Mudgee. Na 5 uur reizen kwam ik om 12:15 uur 's middags aan op de eindbestemming.

Aangekomen in Mudgee werd ik ontvangen door een jongen die ook op de boerderij werkt. Nadat ik de tassen in de auto had zitten gingen we bij een theater naar binnen waar een ballet concert was. Toen wist ik nog niet dat het een concert van de dochter van één van de boerderij eigenaren was. Ze heeft haar eigen dans-studio en de leerlingen gaven optredens dit weekend. Hier heb ik in de catering geholpen klanten serveren. s'Avonds reden we naar de boerderij, zo'n 45 km buiten het centrum, in de middle of nowhere. Veel kangaroo's op de weg.. bijna een paar onder de auto en toen kwamen we aan bij een oud huis in de outback.
Het was nacht dus ik kon niet veel zien van de omgeving of wat er rondom allemaal leeft. Ik weet wel dat ik nog nooit zoveel sterren heb gezien, prachtig beeld. Wij die logeren/verblijven hebben een eigen kamer en een gedeelde badkamer en toilet. De zondag ochtend ben ik met James, de eigenaar mee geweest naar zijn werk. Hij is voorman in de woningbouw en ging voor een klus naar Gunnedah (een paar uur noordelijk). Normaal doet hij niet aan schoonmaken, maar deze week wou hij de woningen overhandigen en om kosten te besparen op schoonmakers, is hij het zelf gaan doen. Hier zijn we in een motel verbleven en de volgende dag de laatste dingen gedaan te hebben, gingen we terug naar Mudgee. Dat waren dan mijn eerste dagen "boerderijwerk" haha! Vandaag heb ik voor het eerst klussen gedaan rond de boerderij. Ze hebben hier voornamelijk geiten, maar hebben hier zowel: vogels, kippen, hanen, varkens, paarden, pony's, apen, ezels, honden, katten, schapen en allerlei gevogelte.
Het werk is onbetaald, maar accommodatie en eten is gratis. Het zijn simpele klusjes zoals: dieren te eten geven, hooi halen of werk binnenshuis. De rest van de tijd kunnen we lekker relaxen. Vandaag zijn we bijvoorbeeld in de rivier naast de boerderij wezen zwemmen. Ik zit hier met 3 andere jongens op dit moment en de eigenaren Darrell & James. Het zijn gezellige mensen en het werk is ook leuk om te doen. We wonen hier op een punt waar geen mobiel netwerk beschikbaar is, dus ik ben niet bereikbaar op mijn mobiel. Ik heb wel internet dus e-mailen, Facebook of skypen kan wel. Ik heb het hier goed naar mijn zin en hou het hier nog wel uit, ik ga zorgen dat ik deze week de foto's 'up to date' heb.

Mijn skype is: Arlinveld
E-mail adres: Arlinveld@hotmail.com

Overmorgen ben ik jarig en ze weten ervan.. ben benieuwd wat ze voor mij in petto hebben.

Tot snel!
Groetjes

  • 10 December 2013 - 07:50

    Khee-leng:

    Wauw klinkt goed man. Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar. Ik trouwens ook hier in Maleisie. :-).greetz your bro!

  • 11 December 2013 - 02:16

    Pa:

    leuke verhalen allemaal, nu nog net zo veel foto's als Khee-Leng en dan kunnen wij ook wegdromen van een paradijsje op aarde en mooie sterrenbeelden. heel ondernemend allemaal zoon en leuk om te volgen. greetz...

  • 12 December 2013 - 01:19

    J.v.Roeden.:

    Van globetrotter tot geitenhoeder ! Het gaat goed zo hij gaat en wie weet wat nog meer ?
    Wij volgen met plezier jou verhalen en als je zo doorgaat word het nog eens een boekwerk.
    We zullen je missen over veertien dagen aan de krentenbroodtafel,maar hoop dat jullie
    het met zijn allen daar ook plezierig zullen hebben.
    Dan nu van Harte Gefeliciteerd met jou verjaardag en een fijne dag gewenst.
    Met de Hart. Groeten van je
    Oma en Opa uit Arnhem.


  • 12 December 2013 - 08:56

    Arlin In 't Veld:

    Hey KL, ja man.. geweldige tijd hiero! Mooi dat jij het ook goed hebt in Azië :)! Cheers

    Paps, ik ben al bezig geweest wat foto's te sorteren en van mobiel op de computer te zetten. Alleen binnenkort nog even uploaden voor jullie!

    Dag opa & oma,
    Ja ja, ik reis wat af hier en maak wat mee haha..
    Deze reisverhalen worden leuke herinneringen, misschien wel een leuk idee om het als boek uit te werken ja.
    Mijn eerste kerst zonder familie, toch niet hetzelfde.. Met de warmte hier is het kerst gevoel er ook niet helemaal. Het is snel gegaan, 21 jaar nu! jullie bedankt voor de felicitatie en de groeten terug.
    Ik heb het goed naar mijn zin en vind het leuk dat jullie mij volgen, fijne kerst en alvast een gelukkig nieuw jaar.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mudgee

Australië

17 mei 2013 t/m 17 mei 2014 backpacken in Australië!

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

Couting Down

18 Maart 2014

Melbourne

25 Februari 2014

Back in Sydney

02 Januari 2014

Farmlife

10 December 2013

Farmwork!!!
Arlin

Arlin in 't Veld, Working Holiday in Australië.

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 26067

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 17 Mei 2014

Australië

18 April 2013 - 17 Mei 2013

Indonesië

14 April 2013 - 18 April 2013

Hong Kong (China)

Landen bezocht: